devolo introduceert GigaGate: nieuwe WiFi-bridge voor razendsnel internet op multimedia devices

Brussel, 10 januari 2017 – 4k-video’s streamen, hi-res audio, gamen en snellere NAS-toegang – wat je ook wilt, een stabiele, supersnelle internet- en netwerkverbinding is de basis. devolo AG introduceert daarom de GigaGate: een nieuwe WiFi-bridge die vanaf de router een internetsignaal verstuurt naar je multimedia-apparaten. Zo profiteer je, precies waar dat nodig is, van een overdrachtscapaciteit van maximaal 2 Gbps – op je smart-tv, settopbox, gameconsole en al je andere multimedia-apparaten.

259465 gg%201 a826e5 original 1506507177

Eenvoudige installatie, maximale performance

De devolo GigaGate Starter Kit bestaat uit twee onderdelen: de Base en de Satellite. De Base wordt via een ethernetkabel verbonden met de router. En dankzij snelle wifi op de 5 GHz-frequentieband verbindt de Base automatisch met de Satellite via beamforming. Communicatie tussen de GigaGate-onderdelen wordt beveiligd door middel van WPA2. Beide onderdelen zijn direct klaar voor gebruik. Simpelweg installeren, aanzetten en klaar is kees.

De Satellite, voorzien van een gigabitpoort en vier multimediapoorten, biedt ruim voldoende capaciteit en verbindingsopties voor al je met het internet verbonden multimedia-apparaten. Daarnaast levert de Satellite wifi op de 2.4 GHz-frequentieband met snelheden van maximaal 300 Mbps voor je mobiele devices, zoals smartphones en tablets.

259463 gg%202 8953ed large 1506507166

Home entertainment met de perfecte internetverbinding

Dankzij streamingdiensten als Netflix, Videoland, Ziggo, HBO GO en Film 1 GO is samen films en series kijken makkelijker dan ooit. Maar dan heb je natuurlijk wel een snelle, stabiele internetverbinding nodig op je multimedia-apparaten. In veel gevallen is het wifi-signaal van een router echter niet toereikend. devolo GigaGate biedt uitkomst in de vorm van razendsnel internet. Zo geniet je zonder problemen van multimedia.

Wil je in meerdere kamers profiteren van deze snelle verbinding? Geen probleem. Extra Satellites zijn apart verkrijgbaar. Aan één Base zijn maximaal acht Satellites te verbinden.

259464 gg%203 634157 original 1506507166

Prijs en verkrijgbaarheid

devolo GigaGate is nu verkrijgbaar. De verkoopadviesprijs van het pakket dat bestaat uit een Base en een Satellite, is 229,90 euro. Een losse Satellite is verkrijgbaar vanaf 139,90 euro. devolo biedt drie jaar garantie op alle onderdelen.

259462 gg%204 c54a98 large 1506507166